Despre mine

Fotografia mea
HOMO SUM,HUMANI NIHIL A ME ALIENUM PUTO

miercuri, 16 februarie 2011

FARUL DE LA CAPUL CRUCILOR-El faro de Cap de Creus

                       Era un frumos si  insorit sfarsit de saptamana de februarie si era descoperirilor de pamanturi neumblate luase sfarsit de mult.Cristofor Columb trecuse de mult Atlanticul in cautarea Lumilor Noi iar Vasco da Gama in calatoriile lui neobosite descoperise caile maritime intre Europa si India si inainte de-a ajunge la Calcuta trecuse pe la Capul Bunei Sperante unde crucea-i sta marturie.Cum era mult mai greu de ajuns la Capul Bunei Sperante ne-am hotarat sa gasim alt cap si anume Capul Crucilor si Farul de la Capul Crucilor.
Capul Crucilor este o mica peninsula muntoasa de numai 4,5 ha considerata punctul cel mai Oriental al Peninsulei Iberice situata in Pirineii Gironei pe Costa Brava pe teritoriul fantasticei localitati Cadaques.Am plecat la drum hotarati sa gasim aceste locuri despre care auzisem ca merita vazute.Sa ne indeplinim obiectivul ne-a ajutat foarte mult "secretara de bord" care cu vocea ei egala ne-a aratat drumul cu degetul pana-n Cadaques.Ajunsi in Cadaques am fost impresionati de arhitectura caselor construite din piatra si a acoperisurilor intr-o singura apa  temeinic pregatite astfel pentru continua lupta cu vanturile.
              De aici nu mica ne-a fost mirarea cand am constat ca in cautarea peninsulei cu pricina am inceput sa lasam in urma civilizatia indreptandu-ne spre o lume din ce in ce mai stranie.Am inceput  sa traversam un tinut muntos,lipsit de vegetatie cu stanci gaurite si roase de timp,de ape si de vanturi intr-un mod cu totul si cu totul fantastic.Drumul devine din ce in ce mai ingust iar de o parte si de alta stau si ne privesc monstrii stancosi,cu forme bizare ,marturii ale secolelor de eroziune.
Aflam ca in extremitatea peninsulei Capul Crucilor se afla un far care a fost aprins pentru prima data in 1853..Farul de la Capul Crucilor.
Cineva ne spusese ca farul se afla acolo unde se termina drumul dar cum drumul devine din ce in ce mai ingust si mai straniu ni se pare greu de crezut ca duce undeva..Intr-un final ajungem la capatul lumii..
La Capul Crucilor vanturile si-au dat mana si sufla cu o forta greu de inchipuit,ne mentinem cu greu in pozitia verticala iar copiii trebuie sa-i tinem bine sa nu ni-i ia vantul..Da,e clar ca am ajuns la capatul Pamantului...:))
 
Ni se spune sa parcam masinile cu fata spre mare pentru ca vantul sa nu ne smulga portierele.Reusim vitejeste sa stam in picioare si sa admiram frumusetea stranie a locului. Aparatele de fotografiat si camerele se balbaie dar pana la urma reusesc sa-si faca treaba.Facem cateva poze contra vantului.....dar nu si altceva..:)))))

Aflam ca Farul de la Capul Crucilor are o inaltime de 33 de metrii si bate pana la 34 mile in largul Marii Mediterane.In perioada Razboiului Civil a fost oprit din ordinul autoritatilor militare pentru prevenirea posibilelor bombardamente.


Pe acest disc este incrustat schematic pozitia celei mai estice peninsule a Peninsulei Iberice:Capul Crucilor (Cap de Creus) si celei mai vestice peninsule a Peninsulei Iberice:Capul Sfarsitului de Lume (Cap Fisterra) situata pe coasta Galitiei ...la Atlantic,in cautarea careia o sa ne aventuram alta data cu aceeasi hotarare.

Adelina,pirata de la Cap de Creus, pe tot drumul ne-a cantat :Intr-o zi cu cer senin,frumos ca niciodata,Urcau in Muntii Caraiman ,Cativa baieti si-o fata....Frumoasa-i viata sus in munti,Cand mergi pe o carare ,Putini din lume sunt ca noi,Putini din lumea mare......
Soarele sta sa asfinteasca iar in departare se zareste o bucata de plaja din Costa Brava peste care se revarsa in valuri linistite de culoarea argintului ... Marea, multumita ca a mai incheiat o zi din milenara ei existenta......

6 comentarii:

  1. Merci Costin ca ai trecut pe la mine..doar ce-am terminat de zugravit si-am deschis usa..:)))..nu miroase a varuiala??

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Marcel!..e doar un vis de pe cand era doar hartia si cerneala..:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca tot ai varuit, acu' nu treci la pus tapetu' ? :)))

    Hai cu postarea a douaaaaa !!! Daca se poate si cu ceva beuturica si mancare iberistana ! :PPPPP

    RăspundețiȘtergere
  4. COSTIN..:)))))ACCESATI VA RUGAM SECTIUNE PROIECTE...:)))))))))AVEM DI TATI!..MI-AM DAT BON DE ORDINE PENTRU INTREVEDEREA CU MINE INSAMI SAPTAMANA ASTA DAR CAND AM AJUNS IMI TRECUSE RANDUL..:(

    RăspundețiȘtergere